NIEUW PROJECTEN

flayer bueno 4 septiembre.jpg

Nieuwe look, meer zelfvertrouwen en op naar een beter leven!

Stichting Remar Hollanda is op zoek naar vrijwillige professionele kappers!

Stichting Remar heeft een inloophuis en werkt sinds enkele jaren met kwetsbare mensen. De stichting bevindt zich in het stadscentrum, ZuidWal, van Den Haag.

Stichitng Remar gaat heel binnenkort een schoonheid programma beginnen voor mensen in armoede, mensen die eenzaam zijn en daklozen.

Het project heet "nieuwe look, meer zelfvertrouwen en op naar een beter leven!". In dit project gaan wij mensen in armoede en isolement verzorgen. Dus een dag in de week een schoonheid dag houden special voor deze mensen. Het programma zal het hele jaar duren.

Het programma wordt volledig door vrijwilligers verzorgd. Voor de schoonheid dag is Stichting Remar Hollanda opzoek naar zowel professionele als studerende kappers en een vrijwillige manicure. Ieder vrijwilliger is vrij het aantal keren en dagen die zij wil meedoen bepalen. Stichting Remar Hollanda is opzoek naar, professionelen die kunnen haar knippen, haar kleuren, haar in model brengen, handmassage, nagel en hand behandeling verzorgen.

​

Ben je bereid bent mee te werken aan dit programma, door voor een vrijwilliger te zorgen of zelf als vrijwillige op te geven dan kun je bellen naar 0685593272  Of stuur een e-mail naar stichtingremar@remar.org

Het project begint op zaterdag 4 september 2021.   Er is een reiskostenvergoeding voor vrijwilligers vanaf 10km en er wordt voor eten en drinken gezorgd voor alle vrijwilligers. Kapperszaken die zich aanmelden worden (met goedvinden) gemeld worden op website en sociaal media van de stichting.

WhatsApp Image 2021-10-03 at 19.55.53.jpeg

Een korte samenvatting van de eerste dag.

Het project begon op 4 september en bediende 15 mensen met een vooraf gemaakte afspraak bij de kapper. Mensen die in eenzaamheid leven kwamen met grote verwachting binnen met hun droevige gelaat en na een kopje koffie met koekjes en zelfs een broodje ontspanden ze zich en ontvingen een hoofdwas en daarna een knipbeurt. Anderen werden ook behandeld met een manicure. Toen de vrijwilligers klaar waren had elk een gezicht vol blijdschap want ze werden met veel genegenheid behandeld en zagen er knap uit. Een persoon vertelde ons dat hij die dag zijn zus zou bezoeken en wilde graag dat de zus hem goed en schoon zou zien. We hebben er alles aan gedaan zodat hij mooi was op zijn date met zijn zus. Zo waren er verschillende getuigenissen op die dag. De dag was zo succesvol dat niet iedereen de kapper wilde verlaten aan het einde van de dag. Verschillende vrouwen die hun haar hebben geknipt hebben ook hun gezichten opgemaakt en ze waren zo blij. Een van hen wilde geen foto’s aan het begin, maar na wassen en knippen zei ze zelf: “nu kan je een foto van mij maken want nu ben ik mooi”.

Met een meer succesvol resultaat dan we ons hadden kunnen voorstellen, zijn we zo dankbaar voor de medewerking van vrijwilligers en voor de donateurs die de solidariteitskapper mogelijk hebben gemaakt. We gaan door met dit project omdat we de noodzaak zien. In hun eenzaamheid kunnen we hen een spectaculaire dag schenken. Daarnaast mochten wij het project als pilot uitvoeren bij het jaarlijkse festival van stichting Zebra in Den Haag die plaats heeft gevonden op 2 oktober en het was wederom een succes.

III Kerstdiner voor daklozen, mensen in nood en eenzamen Stichting Remar Hollada.

​

Project 26 december 2021 Kerstdiner voor daklozen, mensen in nood en eenzamen Stichting Remar Hollada.

Bij de Sociale eetzaal van Stichting Remar gaat bijna 50 mensen elke week. Bij Stichting Remar komen wekelijks mensen in nood, daklozen en eenzame mensen. Vaak leven ze op straat en alleen. De feestdagen komen eraan en Stichting Remar wil voorkomen dat deze mensen alleen en op straat de kerst en feestdagen doorbrengen. Stichting Remar wil deze mensen het speciale gevoel van het eind van het jaar ook laten meemaken. Een dag van vriendschap in familiesfeer waarin hun hun dagelijkse problemen kunnen vergeten en zich gewaardeerd kunnen voelen.