IMG_0500.PNG

Remar HOLLAND Sociaal Eetzaal EN HULP VOOR DE MEEST BEHOEFTIGE

De NGO REMAR in Nederland heeft op maandag, woensdag en vrijdag een Sociaal Eetzaal geopend in de stad Den Haag, die al meer dan 4 jaar actief is. De ngo voedt meer dan 50 mensen die op straat wonen, mensen met weinig middelen. Tussen deze mensen zijn er ook enkele ouderen bij die op de vlucht zijn voor de eenzaamheid waarin ze leven. Daarnaast komen er immigranten van verschillende nationaliteiten zoals Polen, Zuid-Amerikaanen, Nederlanders en Dominicaanse Republiek, die hulp nodig hebben.

91985541_2589662871280627_20222056453185

Stichting REMAR in Nederland in het licht van de nationale noodsituatie als gevolg van de COVID-19 ziekte, houdt het REMAR SOS hulpprotocol actief en biedt haar steun en solidariteit aan ouderen en zieken die vanwege hun gezondheidstoestand en als risicogroep bang zijn om hun huis te verlaten.
Door de omstandigheden hebben veel vaste klanten van de REMAR Sociaal Eetzaal in Holland niet kunnen blijven assisteren, dus delen de REMAR-vrijwilligers diners en eten uit, aan tientallen ouderen en kwetsbare mensen, ook mensen in nood, die niet alleen voedsel brengen, maar ook wat details zoals bloemen, om de dag aan te moedigen en op te fleuren en ook woorden van aanmoediging en hoop die zo nodig zijn in de tijd waarin ze leven.

IMG_0501.PNG

VOEDSELPAKKETTEN VOOR GEZINNEN

In mei was de behoefte groot om Remar weer te heropenen en voedsel te verdelen onder sociaal uitgesloten gezinnen, gezinnen zonder middelen, ouderen, enz.
Eén   dag per week wordt er speciale hulp gegeven; een zak voedsel. Dit werd mogelijk gemaakt door de hulp van samenwerkende bedrijven.
Dit programma is in leven geroepen om het ernstige probleem te verlichten. Het probleem dat veel mensen hebben; ze komen zonder voedsel te ziten, hebben een gebrek aan basisproducten en onvermogen om voor hun gezinnen te voorzien van het levensonderhoud en de basisbehoeften van elke dag. Deze service is net als alle andere volledig gratis.

IMG_6524.JPG

ZE WERKEN VOOR LIEFDE VOOR DEGENEN DIE HET HET MEEST NODIG HEBBEN
Zodra de coronacrisis losbarstte, gingen we snel aan het werk en keken we toe hoe mensen overal actie ondernamen om de gevolgen van deze crisis aan te pakken. Er werden initiatieven opgezet, uitgebreid en aangepast om zoveel mogelijk mensen in nood te helpen. Daarom hebben we een aanvraag ingediend bij de kleinecorona HULP van Stichting Haella, waar we een donatie kregen om de Sociaal Eetzaal te kunnen heropenen en zo voedsel en een gerecht te kunnen uitdelen. Tijdens het uitdelen van eten kon iedereen hun handen wassen om de hygiene te behouden en informatie krijgen over de coronaregels en er werden maskers uitgedeeld aan degene die dat nodig had.

comidadenavidad3.jpg

II Kerstdiner voor daklozen, mensen in nood en eenzamen Stichting Remar Hollada.
Voor de tweede keer organiseert Stichting Remar eensolidariteitsdiner voor de mensen die op straat en in eenzaamheid wonen. De eerste keer was een succes en dit jaar 2020 zijn er niet minder dan 40 mensen die ons centrum hebben bezocht in een familiale sfeer, natuurlijk rekening houdend met alle regels van de “corona”.  Door de crisis kon het deze keer niet niet worden georganiseerd met tafels en speciale aangelegenheden.

123383356_3493282494071493_2758235222850

Remar International ontvangt in verschillende landen Solidariteitscontainer van Remar Holland

We danken het harde werk van de vrijwilligers van de NGO Remar in Nederland en andere verrijkte landen. Ze voeren een belangrijk werk uit. Ze zoeken en genereren fondsen om de behoeften van het sociale werk van Remar in de rest van de wereld te kunnen helpen. Een voorbeeld hiervan is de verzending van containers met humanitaire hulp. Deze containers worden vanuit Nederland verscheept naar landen in Afrika en Amerika met diverse materialen, kleding en andere accessoires, die de bevolking die Remar bedient in armere landen, van grote hulp zijn.

PROJECTEN

101628885_2641070492806531_2971655621192

Remar S.O.S

Remar Hollanda heeft het noodprotocol voor daklozen geactiveerd, drie vrijwilligers van de Stichting gingen erop uit om voedsel uit te delen aan mensen die niets te eten haden, want met de pandemie was alles gesloten en waren er maar heel weinig eetzalen open. Daarom ging Remar met haar vrijwilligers erop uit en verdeelde eten natuurlijk volgens de richtlijnen van het RIVM voor de pandemie.